torsdag 19 november 2009

In the rain

Dagens Sub40-träning var annorlunda. Den var egentligen inställd men som tur var kom Mattias och jag överens om att träffas i Haga för att köra kvällens pass som bestod av 4 x (3-2-1 minut) med 60 och 45 sekunders vila. Efter minutintervallen var det 2 minuter jogg.
Mattias körde på bra och hade pigga ben och huvud. Själv hade jag ingen bra kväll idag heller. Visserligen vet jag varför det blir tungt var 4:e vecka men det är bara att bita ihop och genomföra passet.
Vi körde varvet som börjar vid tennisbanorna och bort mot Koppartälten via backen som kommer från Haga slott hållet och väl uppe fortsatte vi Studentbacken ner och sen bort mot tennisbanorna igen. För att vara ärlig så startade vi nedanför Studentbacken.
Pulsen var hög för den fart jag lyckades pressa upp och jag fick inte ner pulsen mellan intervallerna. Hoppas att jag inte har något skit i kroppen utan att det är det jag tror. Inga trynen och knorrar här!
Nåja, det regnade och var mörkt. Utan Mattias är det inte säkert att jag kört passet. I varje fall inte i Haga.
Stor skillnad att inte ha någon som skriker och peppar på en. Mattias och jag försökte mellan intervallerna ge pepp men det blir inte samma sak. Och jag orkade inte att ligga nära hans axel så den draghjälpen hade jag inte heller.

Ny dag imorgon!

Mattias och jag, trötta efter (jag vet att jag ser helt galen ut :-) )

2 kommentarer:

  1. Nja, inte helt galen, men kanske lite figuren med gammal mc-huva i läder i "Hem Till Byn", eller var det "Hedebyborna"? ;) Men blixtaggregaten ska väl ändå sitta på kameran, inte på motiven? Borde väl åtminstone din Rogaine-kompis Anna häromsistens känna till? :-)

    SvaraRadera
  2. Erik: Vi blixtrar i kapp...jag har förresten en hälsning från en gammal bekant...My brain hurts!!!/Mr Gumby

    SvaraRadera