torsdag 28 juli 2011

Hagahögen igen!

I tisdags eftermiddag körde vi nästan samma pass som veckan innan. Upp och ner för stora högen i Haga.

Men denna gång var vi i tidsnöd. För senare på kvällen skulle vi på DN-galemöte på Stadion och schemat var pressat.

I stället för de planerade fyra vändorna upp och ner blev det tre och det tänker jag vara nöjd med. Bättre tre stycken än inga alls. Alternativet hade eller varit kortare backar eller kuperad distans och det kändes inte nödvändigt just nu.

Riktigt trött och med gelében efter får jag nog säga att passet blev lyckat.

Morgonen efter gick jag upp lite extra tidigt (för att vara semester) och gav mig ut på en liten morgonjogg. Underbart vackert att susa fram längs med Kungsholmens stränder. Min puls var oförskämd låg och benen kändes helt okej om än lite backtrötta.

Glöm nu inte DN-galan på fredag!

2 kommentarer:

  1. Härligt med gelében! I alla fall om man vet varför man har dem ;-) Hoppas du kommer hem snart så man kan springa med dig!! Kram!

    SvaraRadera
  2. Petra: På söndag hemma igen :-) Har hittat bästa träningslägerstället. Vålådalen. Jag är kääär!

    SvaraRadera