onsdag 6 juli 2011

Krillan

Jag var i valet och kvalet igår. Skulle jag köra hela kvalitetspasset eller skulle jag bara köra en serie av två? Att frågan överhuvudtaget kom upp beror på den för mig långa terränglöpningen på måndagkvällen på Lidingö.

Jag är inte så van att springa långt längre så det tar lite kraft från mig i dagsläget. Och jag har lovat mig själv att alltid känna mig hyfsat fräsch när jag springer mina intervaller för att inte dra på mig skador samt för att huvudet ska vara med och jag ska tycka att det är kul.

Men jag fick hjälp med beslutsfattandet. Senare på kvällen skulle jag iväg på en middag och det fanns helt enkelt inte tid för att springa hela passet.
Vi samlades på Krillan och körde en gemensam uppvärmning där det ingick löpskolning och häckgång av blandade slag. Kändes fint i höften. Rörlighet är något som behövs på den här kroppen.

Serien såg ut som följer: 1000-800-600-400 med 60 sekunders vila mellan. Farten skulle vara LT på första sen blev det 10-15-20 sekunder/kilometer snabbare för varje intervall.

Som draghäst och sparringpartner hade jag Jakob som hjälpte mig att få till farterna. Det är lite lättare att vara två som kan dra.

På min enda serie blev utfallet som följer: 4:03-3:10-2:16-1:27 vilket var en aning snabbare än tänkt (plan: 4:10-3:12-2:21-1:32). Om jag kört båda serierna skulle serievilan varit 2 minuter. Men nu joggade jag hemåt och kände mig nöjd med saker och tings tillstånd.

Det kändes ganska så lätt under passet och kroppen var med i matchen. Får se vad detta kan innebära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar