måndag 9 april 2012

Det är ju så här det ska vara

Då var det dags igen för orienteringstävling. Denna gång på Hälsans ö. Långt ut på Elfvikslandet.

Allt var samlat i en fin liten hög strax vid 15 kilometer på Lidingöloppet. Efter vätskan, ni vet.

Vi var föranmälda så vi snörade bara på oss skorna och gav oss av till start. Lätt sammanbiten och lite smånervös var jag. För jag ville inte ha samma upplevelse som på lördagen. Snälla, ge mig en gnutta tur idag.

Det fick jag. Idag hade jag flyt och kontrollerna satt där de skulle. Jag erkänner. Det var inte supersvårt idag men jag låtsas inte om det. Idag var skogens Drottning. Jag kunde läsa varenda höjdkurva, varenda sänka var tydligt. Minsta sten kunde jag pricka in.

Huj vad det gick över stock och sten. Eller nja, där överdrev jag en aning. Vem har lagt alla pinnar här? Varför är det så mycket mossa som är halkig? Hallå! Städa upp här lite va. Ska det vara så här?! En massa natur helt plötsligt.

Men jag kom fram till målet. Trött i kroppen och glad i sinnet. Inte några jättestora bommar.

Delar av min bana, Öppen 8.



2 kommentarer:

  1. Kul att det gick lite bättre idag, fint!

    SvaraRadera
  2. Lennart: Tack! Det behövdes :-) Se till att få ordning på dina vader nu.

    SvaraRadera