måndag 18 juni 2012

In benen we trust!

Rubriken är snodd från en hashtag av @maratonmorsan på twitter och som säger mycket om hur det är.

Litar du på dina ben så blir det bra.

Och jag litade på dem igår. Jag började med en avslappnad jogg ner mot Rålis och följde Mälarens blåa vatten bort mot Kalhäll. Där beslutade jag mig att följa bergskanten och leka stenget. Det är ingen lätt slinga att springa och det var lätt att trampa fel och halka då berget var blött efter dagens ihållande regn. Jag hade tur som en tok som väntade med löpningen till kvällen. Strålande sol och 18 grader varmt.

Jag tog det easypeasy och konstaterade att det finns oändligt med picknickplatser att besöka.

Kom till slut till Krillan där jag stannade till och övervägde om jag skulle spränga in några snabba 200-ingar med fokus på teknik. När jag såg de nya träningshäckarna kunde jag inte låta bli fast gummit på banorna sett bättre dagar.

Satte av och kände direkt att benen var med mig. De var starka och tekniken var ovanligt god för att vara jag. Klockade in på runt 40 sekunder. Och så fortsatte det tills jag skrapat ihop 8 stycken. Då fick det vara nog.

Men känslan i kroppen var helt sagolik. Styrka, snabbhet och glädje.

Tack mina ben för att ni är oemotståndliga i löparspåret!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar