fredag 24 februari 2012

Sub40 testar: Ett år av magiskt löpande

Fick en bok i min hand med ovanstående titel.

Det är Runners Worlds Kenneth Gysing som samlat sina kåserier i en pocketbok. Trevligt format att ta med sig i väskan eller fickan.

Jag som inte läser Runners World i pappersformat gillade boken. Satt och småfnissade åt anekdoterna. Men jag kan tänka mig att om man läst kåserierna innan så blir det inget nytt att läsa.

En riktigt feel good-bok som ger mig en annan bild av löpningen. Så som den också kan vara.

Inte bara prestation och jakten på tider som min tillvaro består i just nu.

När jag lagt tävlingsskorna på hyllan ska jag bli feel good-löpare. Och vill ni läsa boken så kommer den finnas i ett pocketställ nära dig.

Vill ni höra hur Herr Gysing låter i verkligheten? Här pratar han löpning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar