lördag 31 mars 2012

Något fattas mig

Det fungerar inte just nu.

Det började i tisdags med ett tröskelpass som helt plötsligt gav tider 15 sekunder långsammare än veckan innan på samma ansträngning. Eller rättare sagt jag hade högre ansträngning i tisdags.

Och idag sprang jag Rösjö racet. En liten lokal tävling på Järvafältet (namnet till trots) där min fart var någonstans mellan 4:30 och 4:40 per kilometer. Hade det varit en halvmara så skulle det inte kännas så knasigt men här snackar vi en platt bana på 5,1 kilometer.

Jag får inte luft. Eller inte så heller. Det är svårt att förklara men det verkar ha något med min andningsapparat att göra. Jag blir flåsig bara av att jogga och det gör ont i bröstet av ansträngning.


Men benen är pigga och jag får inte mjölksyra.

Jag är ledsen och frustrerad just nu. Ska nog försöka ta mig till läkare.


9 kommentarer:

  1. Det är inte järnbrist då? När jag hade det för några år sedan blev jag flåsig av ingenting.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Andréa: Kanske men jag lutar mer åt undermedicinerad astmaskit. Kör på pulmicort och bricanyl men det har inte riktigt hjälpt. Men järnbrist tål att kollas!

      Radera
  2. Kan det vara astma? Hoppas det lättar i alla fall...

    SvaraRadera
    Svar
    1. RosaMilton: Jo, jag tror att det är något sådant även om det inte blir helt andnöd så låter jag som en smärre älgbrunst när jag kutar :-)

      Radera
  3. Tycker det låter som någon överkänslighet mot pollen eller så. Tror inte det är järnbrist. Då jag hade kraftig järnbrist så fick jag mjölksyra för ingenting. Kolla upp det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carina: Lovar ska kolla!!!!! Kul att se dig på benen igen

      Radera
  4. Det är inte så att du har stressigt på jobbet och att det visar sig på det här viset? Kroppen vill inte vara med....
    Stress i kombination med årstiden!? Hasseln har enormt mycket och stora hängen nu, har jag sett!
    Kolla upp det så du förhoppningsvis får ett bra svar så du vet vad det är!
    Tänker på dig, vännen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maria: Ja det kan spela in det med. Och dessa hasselgrejer som dinglar är inte att leka med. Hua :-) Kram

      Radera
    2. Ja, du vet ju vem som är ett levande exempel på att diverse olika krångelprylar kan ställa till det för löpningen. I ditt fall låter pollen rätt så troligt. Jag tror du är back on track snart! STOR kram!

      Radera