torsdag 24 december 2009

Det traditionella långpasset

fick i år ställas in på grund av tidsbrist. Det fick bli ett kortare distanspass med insprängd tröskel på 10 minuter. Ganska mysigt pass men underlaget var inte så kul. Dock har jag börjat förlika mig med att det kan se ut så här nu ett tag så humöret var bättre än på flera dar.

Sprang runt Kungsholmen och mötte ett antal löpare av olika modeller. Skönt att jag inte var ensam. Strax efter DN-skrapan började jag med tröskelpartiet. Bara att lägga ner tanken på att hålla farten utan bara gå på ansträngning. Pulsen gick jag inte så mycket på då benen protesterade före den.

Bitvis var det riktigt fint och jag kunde trycka på och känna lite fartvind i håret. Mötte upp Per på Kungsholmsstrand och jag körde ett par 1 minutersintervaller med honom innan vi joggade lugnt hemåt.

4 kommentarer:

  1. Har också sprungit långpass de senaste julaftnarna men inte i år. Saknade verkligen det.

    SvaraRadera
  2. Jim: Men vi tränade nånting i alla fall. Och det gör att vi får äta massor med knäck!

    SvaraRadera
  3. Jag ska springa långpass på söndag...oj, vad jag längtar! För TVÅ långpass på en vecka är väl inte bra? :) Helst skulle jag springa låååångt NU!

    SvaraRadera
  4. Petra: Det beror på lite vad du har gjort mellan passen. De som kan säger att det bör gå 7 till 10 dagar mellan två långpass men om man är van löpare och håller koll på fart, distans och vad som görs mellan de två passen och efter det senaste så kan man nog klämma två. Allt beror ju på hur kroppen känns. :-) Hade det varit förr hade jag kört två men nu tänker jag som så att även om kropp och knopp vill köra mera så ska jag inte det. Det är bättre att jag spar min löplust till de dagar då det känns motigt. Men det är svårt att råda andra.

    SvaraRadera