söndag 27 december 2009

Fega intervaller

Då var det dags för veckans andra intervallpass. På schemat stod det 4x(3, 2, 1) minuter med 60 sekunders vila mellan varje. Idag var det ingen serievila utan det var bara att mata på.

Som jag lovat mig själv körde jag uppvärmningen utomhus innan jag klev in i gymvärmen och äntrade bandet.
Hade funderat på vilken fart jag skulle våga mig på. Egentligen skulle jag nog spetsat till farten i takt med längden av intervallerna men med risk att trassla in mig själv och min hjärna i bandet så körde jag helt sonika på 4:00 minuter per kilometer.

Egentligen är det inte så mycket att skriva om. Jag körde alla intervallerna och det var jobbigt. Inte superjobbigt men jobbigt. Kanske fegade lite på farten men sinnet var glatt efter.

Vilan blev inte helt i vila då jag inte är någon som kan hoppa på i farten så jag fick börja stega upp farten efter 30 sekunder ståvila.

Edit: Ser i träninsdagboken att jag glömde den näst sista en minuters intervallen. Så nedrigt!


2 kommentarer:

  1. Jag tror säkert att det var värre än vad du får det att låta som :) och hörru, inte förrän jag såg studenterna-bilden så klickade det! Otroligt, jag hade ingen aning. Kul att se att det går bra för dig (även om jag inte hade förväntat mig annat). Själv har man hittat tillbaka till löpningen nu, det var ju säker 3 år sedan vi sågs på studenterna-träningar.

    SvaraRadera
  2. Miranda: Jag har gjort lite som du och hållit mig borta från löpnigen under i stort sett tre år men nu är jag igång igen.
    Det ska bli urspännande att se din utveckling och hur det kommer gå för dig.

    SvaraRadera