lördag 6 februari 2010

Jag är en fegis

Idag är det deltävling 3 i Bore Cup. Jag hade en liten plan att deltag i den för att träna på att tävla.

Jag struntar i det. Lite är att jag skulle åkt dit själv och att underlaget inte är roligt men den största anledningen är att jag vågar inte riktigt.

Förra Bore Cup gick väldigt bra och det skulle göra mig ont om jag kände att det inte gått framåt sen dess. Det är det väldigt dumt resonerande för det går inte att vara på topp hela tiden och det måste komma bakslag. Det ingår. Och det är verkligen nu med dessa tankar som jag skulle ha tränat på att tävlat.

Kanske kommer jag ångra mig men nu sitter jag här i soffan och det är för sent att ta mig till tävlingen. Jag får ta och tävla med mig själv i eftermiddag på träningspasset i stället.

Ångest, ångest är min arvedel....

9 kommentarer:

  1. Känner igen det där så himla väl. Man tränar och tränar, och sen när det verkligen gäller så vill man inte vara med. Jag brukar läsa lite i boken Running Within när jag känner så, och det hjälper ofta. Rekommenderas!

    http://www.amazon.com/Running-Within-Mastering-Body-Mind-Spirit-Connection/dp/0880118326

    SvaraRadera
  2. Jag är inte så uppdaterad, hur lång är Bore cup och kommer det fler deltävlingar? ;)

    SvaraRadera
  3. Dessutom är det nog bra att lyssna på sig själv ibland Ellinor :)

    SvaraRadera
  4. medeldist: Det var lite skönt att höra att det inte bara är jag som fegar ut. Trodde att det är ngt generalfel på mig. Jag tränar ju ändå för att tävla.
    Tack för tips om bok. Den ska införskaffas.

    SvaraRadera
  5. Miranda: Denna deltävling var 5 km. Det är 4 deltävlingar totalt under vintern. Sista är i början av mars i Uppsala. Tror det är 7,5 km då.
    Jag får inte lyssna för ofta på mig bara. Jag kan säga så mycket dumt :-)

    SvaraRadera
  6. Du skulle hängt med till Bosön istället och pressat intervaller!!

    SvaraRadera
  7. Mattias: Ja, helt klart. Gick det bra för dig? Och stort lycka till imorgon. Staka fint och valla rätt!

    SvaraRadera
  8. Jag känner absolut igen känslan. Jag kan även få den inför ett kvalitets träningspasss. Exempelvis om jag ska köra intervaller eller backe. Jag vill så gärna att det ska bli bra och så blir jag nervös att jag inte ska kunna prestera.

    Ska också kolla in boken.

    SvaraRadera
  9. Carina: Jag hoppas att det släpper med mer erfarenhet. Både på träning och tävling. Det är jobbigt att kännas så. I början av Sub40-träningen var jag dödsnervös från lunch på torsdagarna men nu har jag lyckats att bara vara taggad.

    SvaraRadera