lördag 18 december 2010

Traktorhjulen går runt, runt, runt...

På programmet stod det hjärtbefrämjande åtgärder i form av spinning. Jag vill spara min löpning till imorgon för att få lagom mycket löpning denna vecka.

Innan spinningpasset körde jag styrka för hela kroppen. Började med lite pulshöjande "kliva upp på bänk" för att köra allt från axlar till mera ben via rygg och mage. Idag körde jag lite gamla oldies-övningar jag inte haft med på länge. Det var riktigt kul och ett litet sug att instruera core smög sig på mig där på mattan.

Spinningpasset var helt okej men instruktören hade en förkärlek för position 2, som jag inte är så förtjust i men det som är bra är ju att det går att välja själv hur man vill snurra benen. Annars blev jag lite skrämd när musiken hon spelade innan själva passet var Jill Johansson. Då hade jag funderingar på att avlägsna mig lite snyggt. Men som tur var jag kvar och musiken var helt okej.

Så mina ben fick sig en duvning och hjärtat pumpade på bra. En träningslördag är redan klar så nu blir det förberedelse inför korvstoppning.

Smaklösa får illustrera spinning idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar