onsdag 19 januari 2011

Synder i Australien

Ger konsekvenser som måste åtgärdas.

Byxorna stramar efter för mycket mat i förhållande till träning. Jag trivs inte just nu i min kropp.

Den är klumpig och orörlig. Allt känns bökigt och varje steg är tungt. Och ja, det var en stor viktökning. 8 kilo för att vara exakt.

Och hur ska jag lösa det här problemet? Jag kommer faktiskt att medvetet genomföra en viktminskning, alltså banta. Hos många är det ett laddat ord. Men det är precis det jag ska göra. Minska min vikt genom att ta kontroll på allt mitt ätande.

Jag registrerade mig på Hälsovakten för att se hur mycket jag ska äta varje dag. Detta har jag gjort i drygt två veckor och jag har under den tiden gått ner 4,5 kilo. Det blev ett stort hopp nu i början men det verkar stabilisera sig och ske mer humant och enligt plan nu.

För jag vill inte gå ner för snabbt då jag tror att risken för skador ökar.

Hur har det då känts under den här tiden. Ganska så hungrigt många gånger men det känns inte konstigt. Jag har minskat mitt sötsaksbehov (eller jag har behovet men kan stå emot bättre) och hemma lagar vi mat mer medvetet.

Det är tufft, det känns annorlunda och det är inte kul men jag vill ha tillbaka min starka, rörliga (nåja) kropp!

Som ett sjölejon känner jag mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar