tisdag 15 februari 2011

Vinteride

Just nu vill jag bara krypa in under en filt och komma ut så där i april någongång.

Det får vara hur mycket vintermånad som helst men jag tycker personligen att det räcker nu. Det har varit kallt sen november.

Hela kroppen känns kall, stel och motvillig. Det som funkar bra nu är yogan och den har jag skruvat upp ett par pass i veckan bara för att få känna mig varm och nöjd.

Visst, solen lyser ute och snön gnistrar. Men jag ser inte det vackra i det när mina ådror är fulla med is. Min själ är frostig och jag känner mig kantig och grinig.

Inte ens löpningen får mig att känna att det finns hopp. Det är därför det har varit tyst ett tag här. Det är svårt att skriva inspirerande när vintern lägger rejäl sordin på glädjen.

Men visst tränar jag på. För jag vet ju att jag kan komma ut på andra sidan som en bättre tränad människa.

Så här ska det vara. Foto: Anna Molander

8 kommentarer:

  1. Jag som är vintermänniska älskar det jag ser (men tyvärr inte kan springa i) just nu. Fast det hjälper ju knappast dig.. Men yoga är ju bra och kanske kan du springa något pass på band ibland? Våren kommer alldeles snart. Om en månad springer du på barmark och hör fåglarna kvittra!

    SvaraRadera
  2. Håller med :) jag funderar på att testa bikramyoga, om jag inte tinar upp då så tror jag att det är kört...har du testat den sortens yoga?

    SvaraRadera
  3. Det var trist med den sista snön som kom när det nästan var barmark. Kylan som är nu, är jäkligt onödig!! Jag längtar till Portugal!

    Bara att bita ihop, vi vet ju alla att våren snart är här!

    Jag följer gärna med på bikramyoga Marie!

    SvaraRadera
  4. Staffan. Skönt att ha en själsfrände :-)

    SvaraRadera
  5. Andréa: Ja yogan hjälper bra just nu. Men löpband har gett mig sånna blåsor att jag inte vågar köra där, tyvärr men jag ska prova igen!

    SvaraRadera
  6. marie är mitt namn: Jag har inte testat bikram och kan inte uttala mig om hur det är. Jag har dock lite svårt att köra ledda klasser då jag andas så långsamt och alltid blir efter. Men det låter väldigt skönt med värmen. Ta tag i Carina och testa och berätta hur det var!

    SvaraRadera
  7. Carina: Härligt med Portugal! Kanske skulle offra en semestervecka och ta mig dit? Här ska bitas så att käkarna vitnar :-)

    Prova bikram och berätta hur det var!

    SvaraRadera