fredag 8 april 2011

Att ge allt på träning

På facebook undrar Spring! Om man alltid ”ger ALLT” på träningen. Det är en klurig fråga, för vad menar de med allt? Är det att ligga i dikesrenen och kräkas efter utfört pass eller är det mer min definition: Att uppfylla syftet med träningen.

Jag kan säga att jag ger precis så mycket allt på mina träningar som just den träningen kräver. Är det tröskelträning som ska genomföras så försöker jag hålla mig till tröskelfart/ansträngning.
Är det lätt distans som jag ska springa håller jag koll på pulsen och låter den inte krypa för högt (okej då, inte alltid som det går. Men då har jag gett mer än allt)

Så spontant på frågan är Ja, jag ger allt på mina träningar.

Här ger jag allt på Stadion

4 kommentarer:

  1. Är inne på samma tankar att
    "ger allt" inte är att man
    ständigt har snittpuls typ
    228 på intervaller och
    långsamma pass med snittpuls
    typ 140 utan att "kvalitet"
    är det som leder mot målet
    och det kan vara allt ifrån
    styrketräning,stretching,tänjning,
    töjning,flexibilitetsträning,
    andningsträning,yoga,spinning,cykling,
    vattenlöpning,litteraturstudier
    (av anatomi,kost,träning,biomekanik),bloggstudier,
    forskningsstudier (om anatomi,kost,träning,biomekanik),
    kost,vila,korta intervaller,
    långa intervaller,kort backe,lång backe,
    tröskelträning,maxpulsträning,långpass,
    snabbdistans,fartlek,,, etc. och allt annat
    som INTE leder till målet är "junk miles"...

    Hans E/IF Linnea

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte riktigt. Nu efter att ha en vettig miltid så kommer det nog bli lättare att "ligga rätt" på olika typer av pass.

    Ser nu fram jättemycket mot min fartsatsning!!

    SvaraRadera
  3. Hans E: Sen får man inte glömma att ha kul på vägen! Det är oxå ett viktigt mål i allt det andra. Vi tänker ganska så lika

    SvaraRadera
  4. Carina: Ja, det blir en fingervisning och ett hjälpmedel att använda så att man vågar lite mer, åt båda håll. Våga springa snabbt och våga springa långsamt.

    Ska bli kul att se vad som händer under våren med din fart.

    SvaraRadera