måndag 18 april 2011

Myslöpning i Lill Jansskogen

På söndagkvällen hade jag dejt med Carina. Vi skulle prata lite TEC, fart och nya mål. Tanken är att peppa Carina så hon vågar ta steget från Ultraträning mot mer fartträning. Både hon och jag tror att fart kommer göra stor nytta för framtida Ultrastordåd.

Det svåraste kommer vara att acceptera minskad träningsmängd. För jag tror på att om träningsintensiteten går upp kan man inte behålla träningsmängden utan man måste gå ner i mängd och tid tills kroppen och huvudet vant sig.

Jag har själv gjort den resan och har återfall ibland och vet hur svårt det är att inte dras med i träningshysterin.

Så jag kommer ha rollen som bromsklots, bollplank och klagomur. Som ett Kinderägg. Tre saker i ett! Och en fjärde, största funktion. Peppa!

Och mötet bedrev vi på bästa sätt. I Lill Jansskogens terrängspår.

2 kommentarer:

  1. Haha, ett kinderägg, gillar det verkligen!!. Jag fick ett påskägg på jobbet idag, fullt med godis. Fast jag gillar det här kinderägget mycket bättre!!!

    SvaraRadera
  2. Carina: Det ena ägget utesluter inte det andra. Hoppas att lägret var toppen.

    SvaraRadera