tisdag 21 juni 2011

Asså, njaaa

Det är inte helt bra på den här sidan av bloggen.

Jag har ont i min vänstervad och jag känner mig allmänt trött. Nu när det är sommar, ljust och livet ska vara på topp.

Men jag känner igen det där. Det blir en dipp för mig ungefär samma tid varje år. Jag klämmer in alldeles för mycket i almanackan och sen får jag inte riktigt ihop det.

Men snart, om drygt en vecka tar jag sommar. Då ska jag njuta av livet, jordgubbar, rosé och en massa rolig träning.

Visserligen var träningen riktigt kul idag men något riktigt klipp fick jag inte till. Dessutom var träningen apjobbig. Skulle vilja ha en snack med henne (läs: jag) som satte ihop passet.

Passet var tänkt som en liten kombo. En tusing och sen en fyrhundring. Som ett litet fint paket med uthållighet och lite fart i en skön symbios.

Synd bara att hon (läs: jag) inte hade riktigt koll på distanserna på tänkta intervallrutter. De blev 1100 meter respektive 600 meter.

Lägg där till att jag toköppnade på första serien så att resten av passet blev bra jobbigt och farten sjönk som en gråsten i Östersjön.

3 varv med hyfsat resultat och ett varv där jag inte fick till det alls. Sen sprang jag delvis ett varv med Jenny som sparring då hon skulle köra en extra.

Och hur gick det med min onda vad? Jo tack, det funkar okej men inte helt bra när jag springer men känns stelt efter. Ska känna efter i morgon hur den känns och se om löpvila ska ordineras av Dr Björk.

4 kommentarer:

  1. Kör du inte med klocka? Jag skulle nog inte fixa att köra ett liknande pass utan :). Många av mina pass skulle nog bli pannkaka utan den kollen.

    SvaraRadera
  2. Carina: Jo, men tanken var att allt skulle börja på samma ställa av Klappjaktsstigen och jag tänkte fel på hur långa rundorna var. Så när jag började var farten för hög eftersom intervallerna var för långa. Men men det gick hyfsat iaf. 15 s skillnad i fart mellan de som höll i hop och den som jag kraschade på. Frisk vågat etc :-)

    SvaraRadera
  3. Jenny Tackar för både förra veckans roliga men extremt jobbiga pass & gårdagen då det var nära-döden-känsla på sista 400metarn.
    Fler besök på Stadion!

    Men extremt sporrande med att se din rygg där framme,och då har du ont också.. //Jenny

    SvaraRadera
  4. Jenny: Stort tack själv. Du missade besöket på Krillan (visserligen inte Stadion men nästan lika anrik anläggning och helt klart en 30-tals känsla över den)Fler banintervaller kommer under sommaren.

    SvaraRadera