lördag 16 juli 2011

Så där ja!

Idag sprang vi från "Vallen" på Lidingö till starten för att följa banan till Grönsta och sen vidare till bilen igen. En tur på knappa 24 kilometer där vi skulle få, enligt mig, loppets värsta parti med backar som beter sig som ett bättre tvättbräde.

Kroppen kändes lite kantig efter de grymma intervallerna i torsdags men det var bara att jobba på. Jag körde med ryggsäck för att vänja kroppen inför semesterns äventyr så det var ingen latmanstur jag bjöd på idag. Vi susade fram bland tallar och gran och det är bra mysigt i början av loppet.

Inte speciellt backigt och inte speciellt jobbigt. Pulsen låg lågt och fint där den skulle. Jag hade bestämt mig innan att köra vätskeintag varje halv timme och att klämma i mig lite energi efter 75 minuter. På det sättet får jag i mig tillräckligt samt att jag har något roligt att se fram emot.

Det funkade bättre och bättre idag och flytet infann sig efter en 8 kilometer. Dock blev det en tyngre resa just där det börjar blir allvar i backarbetet. Bara att bita ihop och hoppas att det snart skulle vara över.

Och över gick det. Sista kilometerna var inte ens plågsamt. Men trött efter blev jag.Jag sprang ju strax över två timmar. En härlig chokladkaka väntade i mål och därefter har massa mat intagits och nu är det bara vila som gäller.

1 kommentar:

  1. Hmmm, bävar lite inför söndagen då vi ska dig och springa 23km.... Blir tuffa kilometrar men ack så nyttiga!! :).

    SvaraRadera