tisdag 6 september 2011

OL:ade

Igårkväll var jag ute i Rudan och sprang en röd bana som var lite längre än vad jag brukar springa. Den var 5,9 kilometer och jag räknade med att det skulle ta, i runda slängar, en timme att avverka.

Det började bra med ett par ter lätta kontroller där jag stämplade tile halvprofsigt. sen blev det mer vägvalsorientering och jag var lite skakig i början innan huvudet hade kommit på plats.

Det rullar på och mitt skogssteg har lite mer att önska. fastnar i grenar, ris och annat otyg. Styrketräningen från morgonen gör sig påmint och rumpmusklerna vet var de heter och jag börjar få trötta ben.

Och då händer det, jag springer fel. Jag har inte koll på riktningen utan springer åt helt fel håll. Jag tror mig vara på ett ställe och agerar där efter men det visar sig att jag just gått på kontrakurs. Springer stigen tillbaka och läser in mig på en kontroll jag stöter på. Amatör! Men sen går det helt okej. Trött kropp men huvudet har börjat fokusera igen.

Resten går bra men jag la nog en 8 minuter på felspringningen.

vid en kontroll hittar jag en hel hög med kantareller. Står i valet och kvalet några sekunder och övervägde ett tag att stanna och plocka dessa gyllengula vackra svampar. Men träningen vann.

69 minuter tog det hela och jag är nöjd med min träningskväll. Snart 25-manna.

Från en annan orientering

1 kommentar:

  1. Låter hur härligt som helst!!!
    Längtar tills jag kan följa med igen...... jag kan ju alltid följa med någon gång och se till att det finns fika när du kommer i mål!!?? =)

    SvaraRadera