fredag 11 november 2011

Föredrag och cross


I onsdagskväll träffade jag ett 40-tal kvinnor som är intresserade av löpning. Jag fick äran att prata om min träning och hur jag tänker om målsättningar i allmänhet och mitt mål i synnerhet.

Många fina och bra frågor kom upp både under min dragning och under frågestunden efter. Jag känner mig rejält pepp och glad över att jag fick möjligheten.

Vinterträningen kommer kännas lättare och de dagar då snön yr utanför fönstret och kvicksilvret kryper under bekvämlighetsgränsen kommer jag plocka fram minnet av de två kvällarna på Lindas mat med No if No but

Igår däremot var det träning med Tolvangruppen och vi körde crosstraining. Det vill säga vi blandade upp löpningen med lite styrka och rörlighet. Vi fick även till en gammal klassiker från gympasalen. ”idioten”. 

Vi var totalt ute strax under 90 minuter och den effektiva löptiden var 20 minuter så snabb huvudräkning ger 20 minuter styrka där vi körde planka, enbenshopp, tvåbenshopp, burpees, stjärnan, mångsteg och ”snyggalöpsteget”.

Jag kan meddela att jag var som en urvriden trasa efter och i morse när jag skulle till gymmet var det inte med en helt pigg kropp.  Men jag har nu bara två dagar kvar av rejäl träning innan löpvilan träder in. Då tänker jag även dra ner en del på övrig träning och mysa runt.

Även om det känns bra att springa just nu behöver jag den mentala vilan för att orka med hela vintern och våren.   

En riktigt gammal bild från en annan crossträning


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar