torsdag 1 december 2011

Sub40 testar - frukostbuffé på Vetekatten

En av mina passioner i livet är att äta frukost. När jag vaknar på morgonen så är jag nästan alltid hungrig.

Jag äter mer än gärna frukost hemma men lite vardsgslyx är för mig att ta mig ut på stan och få frukosten uppdukad. Sitta i sorlet av andra människor och läsa morgonblaskan. Diskutera det senaste som hänt och sörpla på en kopp kaffe.

I morse testade maken och jag Vetekatten och dess frukostbuffé. För 115 kronor är det bara att hugga in hur mycket du vill på yoghurt och flingor, mackor, pålägg, juice, valfri kaffe eller te samt scones och minimuffins.

Jag ger buffén 3 löpardojor. Det var ingen direkt fullträff. Frallorna kändes inte "hembakta" utan mer fabriksbakade dussinmackor och juicen var den billiga trista sorten som är för blaskig.
Plus för färdigskivade ägg, sconesen och muffins. Samt den väldigt goda nötblandningen till yoghurten. Och ja, gott hembakat knäckebröd!

Men jag tycker att för det priset ska man få bättre även om jag får äta tills jag spricker. (Var dock så mätt att jag fick skjuta på lunchen).

En kändisspoting blev det också på kaféet. Annie Lööf var där och frukosterade.



2 kommentarer:

  1. Måste säga att vårt favvohak står sig bra i jämförelse?! ;-)

    SvaraRadera
  2. Petra: Står sig mkt bra. Testrapport kommer!

    SvaraRadera