tisdag 21 februari 2012

Sub40 testar - Frukost på Albert & Jack's

På grund av anledning så ratade jag hemmagröten imorse och hamnade på bageriet Albert & Jack's vid Humlegården.

Deras bullar med choklad kan jag döda för så det var med stor entusiasm jag köpte mig ett frukostpaket bestående av kaffe, yoghurt med deras egna müsli och en macka med leverpastej.

Kaffet smakade gott. Så som jag vill ha det med mycket kaffesmak utan beska. Yoghurten var naturell och vanlig. Däremot kändes flingorna som Start. Jag blev inte imponerad alls. Ska det vara egengjort så ska det smaka och se ut som egengjort.

Mackan då? Jo den var väldigt god med en leverpastej som smakade mumma men utseendet var emot hela skapelsen. Den såg trist ut. Brödet surdegsgott och färskt.

Men 72 kronor var det inte värt. Jag kan på min höjd ge 2,5 löpardojor i betyg.



2 kommentarer:

  1. Albert & Jacks har grymt bra lunch också men håller med om att priserna är uppåt väggarna. Men kanelbullarna med surdeg (jaaa, jag vet!) är to die for!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Petra: Ja bullarna....ååååååååå. Den sorten med choklad i.

      Radera