tisdag 6 mars 2012

Kärnvärden

Jag diskuterade kärnvärden med en vän om de kunde vara inspirerande och vägledande eller om det är floskler som företag tar fram.

Jag satt och kikade på de jag har närmast min vardag här om dagen och kom fram till att de faktiskt går att applicera på min träning och mitt mål.

Passion - det gäller att känna för det jag gör. Annars kommer jag aldrig nå målet att komma under 40 minuter på milen.

Innovation - Jag måste vara beredd att vara nyskapande i min träning. Att inte gå i samma hjulspår om det inte blir resultat. Tänka om, tänka nytt!

Keep it simple - Krångla inte till det. Rakt och utan krussidull men inte tappa glädjen och variationen.

Keeping promises - Hålla löftet till målet. Ändra riktning om så behövs men vara ärlig i min tro på mig själv.

Continious Improvements - Hela tiden se till att det blir utveckling på ett eller annat sätt. Antingen prestationsmässigt eller mentalt.

Respect - Respektera min kropp och min omgivning så att det inte går över styr.


Här tränar jag kroppens kärna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar