söndag 1 april 2012

Något fattas mig verkligen

Idag var det dags för årets tävlingsdebut i orientering. Medeldistanstävlingen Aprilskämtet.

I år vill jag springa fler tävlingar och få till bättre orienteringsträningar.

Packade in make och prylar i bilen för att åka upp till Täby. Arrangören hade varnat för få parkeringsplatser så vi var smarta och ställde bilen hos svärmor som bor en 3,5 kilometer från TC.

Perfekt med en uppjogg innan själva tävlingen. Hasar iväg med tunga ben och känner att det är ganska kyligt i luften men värmen kommer snabbt.

Väl framme ska jag plocka fram pengar, pinne och kompass. Dessa viktiga tingestar ligger inte i ryggsäcken.

Jag letar högt, jag letar lågt. Men nej. De är borta.

Jag har glömt dem i bilen.

Vi sprang tillbaka och struntade i det hela. Orken tröt.

Hela jag är ett enda stort Aprilskämt!

Den här gillade jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar