onsdag 25 april 2012

Skippade intervaller

På tisdagar så är det egentligen snabba intervaller på schemat men då kvällen var ljum och solig ändrade jag mig och gav mig av till Bögs gård på Järvafältet.

Där bjöd OK Attunda på motionsorientering för hugade spekulanter. För äntligen är förra årets succé tillbaka.

Det fanns tyvärr inga svarta banor men jag tog den längsta de hade. För löpning i skog är något jag behöver träna på.

Alltså, Järvafältet är bra mysigt. En massa härliga stigar bland hagar och skogsdungar. Det bara går inte att stå still. Man vill bara ut och härja i naturen. Vilket jag fick. Det var glädje. I hela kroppen.

Själva orienteringen gick okej. Ett dumt vägval annars fick jag till det helt okej. Och på slutet gick banan i ett härligt sick-sack mönster över ett berg så jag fick en massa bra backträning.

Jag hade en tanke på att köra lite korta intervaller efter, men jag struntade i det och la på en rejäl rem uppåt istället.

En skärm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar