tisdag 17 juli 2012

Jamenvadärdethär?!

Inte mycket verkstad på denna blogg.

Det blir så ibland. Jag skriver ju egentligen bara om min egna träning och när jag inte tränar har jag inte så mycket att säga här.

Efter att jag sprungit Vålådalens tredagars stannade familjen kvar i ett par dagar och körde ett mini-träningsläger.

Vi sprang bland annat i Gunders mosse och det var en upplevelse. Härligt att plösa rakt över och försöka träffa tuvorna. I bland missade vi och sjönk ner till halva låret.

Sen styrde vi kosan hemåt och landade på "landet" där vi håller på med en renovering modell större. Det är ett hus från förra sekelskiftet som behöver en omgång av både det ena och det andra.

Så dessa 4 dagar bedrevs med nacken böjd och armarna ovanför huvudet i en icke-ergonomisk pose.

Jag skrapade tak.

Och väggar.
Skrapar tak och väggar. Inte riktigt klart.
Och fönster.

Där emellan drog jag ut spik från väggarna inne i huset som varit täckta av masonite och tretex. Ett hästgöra.

Så på semestern när andra får mer tid att träna väljer jag bort det och låter kroppen jobba med "riktiga saker".

Här är verandan vi jobbar med nu.


Maken jobbar med skrapan. Där ska sitta nyrenoverade fönster vad det lider.

Okej, jag plockade lite svamp också och njöt.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. RosaMilton: Tack! Vi trivs även om det är ett livsprojekt att få huset på fötter.

      Radera