lördag 19 september 2009

Testträning

I torsdags var jag på en provträning för http://www.sub40.se/. Det har ju debatteras en smula i en tråd på Funbeat. Visst är 2100 kronor mycket pengar och det är inte alla som har den möjligheten att punga ut med den summan. Kommer det vara värt det?
På denna provträning var vi 4 personer som dök upp. Könsfördelningen 50-50 och spannet var mellan 41 och 44 min på milen just nu.
Efter en liten genomgång bar det av mot Stadion och Liljansskogen. Där blev det genomgång av kvällens pass och löpskolning. Mycket tekniksnack och tips. Det var full sprutt på informationen så det var bara att leka tvättsvamp och suga upp så mycket som möjligt.
Passet bestod av 2xca 1000 m med 90 sekunders vila i tävlingsfart. Dessa intervaller gick utanför Stadion (Klappjaktsstigen). Sen joggade vi in till tartanen och avverkade 10x200 m med 45 sekunders vila. Där skulle farten vara hög men kontrollerad för efter det skulle en sista tusing köras på Klappjakten och då försöka hålla samma fart som innan.
Ett rejält pass som gav mycket. Som tur var är jag en van intervallöpare så det skrämmer mig inte vare sig med tusingar eller tvåhundringar.
Det allra bästa var att jag kände mig sedd. Jag fick personlig feedback som bara gällde MIG under hela passet och en massa pepp. Det är sådant jag har saknat och som jag känner att jag behöver.
ÄR 2100 kronor välinvesterade pengar? Det beror på. Är man taggad och verkligen vill komma under 40 minuter på milen och beredd att göra även andra uppoffringar (inte bara i plånboken) så tror jag att ett sådant här typ av träningsupplägg kommer ge mångfalt tillbaka. Att ha privilegiet att träna för så erfarna och välutbildade löpare som Malin Ewerlöf-Krepp och Lisa Blommé är guld. Det lutar åt att jag kommer prova en månad i alla fall. En investering i mig själv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar