tisdag 13 oktober 2009

En helt vanlig distans


För att få ihop veckans träningsplan var jag tvungen att lägga tisdagens distansträning på morgonen. Jag har inga problem med att träna på morgonen bara det inte är för högintensivt. Så ett distanspass med ett medeltempo runt 4:45 minuter/kilometer lät perfekt.
Lite kallt och mörkt var det strax före klockan sex när jag ramlade ut genom porten. Tryckte igång klockan och svassade bort mot Hagaparken. Inte många personer ute och jag mötte ett tidningsbud, han på väg hem och jag bort.

Under passet hände inget speciellt. Höger vad kändes av en aning men en stretch rådde bot på det hela. Konstaterar att sommarlöparna som jag annars möter i Haga tidiga mornar har somnat in så facit i medlöpare var 3 st som jag mötte flera gånger, så pass många gånger att jag inte hälsade på dem när vi möttes de sista gångerna utan jag gav dem en "hej, hej-blick" istället och ett leende.
På vägen hem började det snöa. Men hallå!!! Det är inte ens mitten av oktober. Lägg av!

Jag skulle ha sprungit 4 stycken strides men jag glömde helt bort det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar