torsdag 26 november 2009

Coachen tillbaka ikväll

Förra torsdagen var coach Malin bort på landslagstävling i Japan, men har kommit hem nu och ska drilla oss i veckans korta intervaller.
På schemat står 500 metersintervaller som följs av en kort men intensiv backe. Detta ska upprepar åtta gånger.
Jag känner redan nu hur jobbigt det kommer bli men det är inte ett negativ jobbig känsla jag har, utan det är med glädje och längtan jag vill genomföra detta.

Hoppas att Henrik är tillbaka, jag behöver en rygg att klistra mig mot, då jag tror att Mattias inte kommer. Han ska nämligen springa en mara i helgen. I soliga, varma Florens. Lycka till och spring snyggt!

Coach Malin stretar i en av backarna på LL

2 kommentarer:

  1. Femhundringar är min favorit, det är aldrig långt till vilan vilket gör att man orkar köra med lite högre intensitet. Då tycker jag tusingar är jobbigare (och riktigt snabba tvåhundringar är också jobbigare...)
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Staffan: Idag kändes 500 meter långt :-) Men det var kul!

    SvaraRadera