onsdag 11 november 2009

Utvärdering Nike Lunarglide NYC edition

Nu har jag sprungit ett ganska så långt pass i mina nya, fina, svarta skor. Det blev både distans och tröskelintervaller.

Att bara ha skon på sig är skönt. Mjuka och gosiga. Sitter bra på foten.

I början av passet så kändes det väldigt klampigt. Ungefär som om jag inte kunde få mitt normala löpsteg. Kändes lite mystiskt och jag kunde inte vinkla foten som jag vill. Men efter hand så försvann den känslan. Dock hade det infunnit sig en avdomning i vänster fots undersida. Inget som gjorde ont men störde lite.

Efter att ha knytit om vänster sko släppte avdomningen. Jag har svårt att få till snörningen på nya skor och det tar ett par gånger innan det sitter.

Skosnörena kändes långa och bra. Jag gillar långa skosnören då jag knyter dubbelknut. Jag knöt lite slarvigt första gången och då gled skosnörena upp. Så rejäl knytning behövs.

Summa summarum var det en bra sko som jag kommer använda framför allt för distanspassen och för längre intervallpass.

Betyg: 4 löpardojor

Foto från 2bao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar