måndag 7 december 2009

Hemläxa

Nu har jag varit hos "min" naprapat. Han som har hjälpt mig att få bukt på en del skavanker och som fått mig att träna mer funktionellt och med fokus på löpning.

Kvällens besök bottnade sig i mitt knäonda jag hade förra veckan. Lyckligtvis gick det snabbt över men jag kände att en liten service ändå skulle vara behövligt.

Genomgång av kroppen och ett konstaterande att min högra höft fortfarande inte beter sig som den ska. Bålstabiliteten är okej men jag får inte med mig höften när jag springer och benent/knät har en tendens att falla inåt.

Förutom lite knakelibrak och armbåge i alla gluteusvarianterna fick jag med mig lite basicövningar. Sådana jag fick för ett par år sedan men som jag glömt bort.

Så nu är det bara att spotta i nävarna och köra igång för hitlerhund, bosubolls alla ben- och fotövningar jag kan komma på samt att damma av balansplattan. Och låta Compexen jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar