söndag 6 december 2009

En söndag i balans

Efter tävlingsdagen igår behövde jag komma i balans och få bort prestationsdjävlarna. Det passade då bra att gå till Engelska kyrkan och lyssna på en vän som spelade på sin sista gudstjänst i Sverige. Jag hängde inte med alls i ceremonierna och läsningar men försökte göra som de andra. Det var min första gudstjänst, någonsin.

Det var dock väldigt skönt att sitta och fundera samt meditera i sällskap av ljudet av bibliska texter och böner. Körsången och musiken var väldigt vacker och ramade in mina tankar fint.

Efter lite själsstärkande lunch gav jag mig av till en yogaklass i Hatha där jag återigen kunde gå in i mig själv och bara var. Där och då. Här och nu.

Batterierna är laddade för en ny, tuff träningvecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar