tisdag 22 december 2009

Måndagsdistans

Alldeles vill, alldeles förvirrad stod jag på måndagmorgon utan träningsprogram. Vad göra? Stoppa ner mig under täcket och låtsas som ingenting?

Ånej, jag fann råd och bestämde löpardejt med Maria. På hennes schema stod 55-60 minuter medelhård distans. Perfekt!

Tack och lov startade vi löpningen mer eller mindre i Haga så jag slapp modden på stans gator. Underlaget var packad snö med grovt grus som antihalk. Bättre än sanden som bara rullar och nästan mer försvårar framkomligheten. Pratandes gled vi iväg på parkens fint plogade vägar. Vi försökte gå på ansträngning och puls då farten fick bli det den blev. Vi lyckades bra, tycker jag. Det gick att snacka men inte helt obehindrat och med lite andfåddhet. Det är medelhårt för mig.

Väldigt vackert i Haga var det och ett par skidlöpare såg vi som gjorde egna spår.

Efter belönade vi oss med långpromenad till Ulriksdals slottsträdgård och dess vegetariska lunchbuffé. Rekommenderas varmt. Så mycket gott, så liten magsäck. Men en kaka till kaffet kunde vi få ner. Men till följd att magen stod i fyra hörn.

För övrigt fick jag veckans träningsprogram senare på dagen. Skulle visst ha vilat idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar