söndag 21 februari 2010

Sköna söndag

Idag bara "måste" jag ut på en tur. Det fick blir så långt som det blev och i vilket långsamt tempo som helst.

Efter lite tveksamheter och utdragning hemma kom vi så iväg. Och det var nog tur att vi var lite sena. Snöfallet hade upphört och det blåste inte lika mycket. Undrar om inte solen tittade fram lite också.

Ska jag vara ärlig så var det riktigt skönt. Ingen modd utan det var ganska så bra underlag, givetvis inte som barmark, men hård snö är inte fy skam. Sprang ett varv i Haga och kunde nu konstatera i dagsljus att området som kommer hägnas in för Haga slott blir bara större och större mot första planen de hade. Vi får nog räkna med att Ekotemplet kommer inte bli möjligt att besöka. Efter några månader efter inflyttningen kommer den paviljongen att ingå i avspärrningarna. Det är ju fri utsikt in i slottet där uppifrån. Jag kan inte tänka mig att Vickan vill att någon ska se henne hasa runt i favorit-mjukisbyxorna.

Nåja, tillbaka till löpningen. I lugnt trevligt tempo och låg puls fortsatte vi upp mot Norra Djurgården, Månzabanan och Stora Skuggan. Väl där vågade jag på mig en fartökning. Planen var att komma upp i 90% av maxpuls under 10 minuter. Det blev väl en 8 minuter i alla fall. Alltid något.

Efter det var det ungefär en 40 minuter kvar innan passet skulle ses som överstökat. Det kändes helt okej i kroppen. Benen var tunga och träningsvärkiga efter styrkepasset igår men det är bara att tänka bort och fokusera på annat.

Nu idag är jag glad över att jag inte tvingade mig iväg igår. Idag hade jag faktiskt något som liknade löpglädje.

8 kommentarer:

  1. Du ser. Lite choklad och en natts sömn kan göra underverk för själen!
    Bra gjort!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Härligt jobbat!! Ibland kan skillnaden mellan löpsuget vara vansinnig från en dag till en annan...

    SvaraRadera
  3. Maria: Helt klart. Ditt SMS var precis vad jag behövde igår.

    SvaraRadera
  4. Petra: Ja det är verkligen en föränderlig värld vi lever i :-)

    SvaraRadera
  5. Härligt Ellinor. Vårda glädjen :)

    SvaraRadera
  6. Det dröjer inte så länge till innan barmarken är här och vintertajtsen läggs längst in i garderoben. Tills dess njut av att det är den vackraste vinter på länge:)

    SvaraRadera
  7. Miranda: Jag ska pyssla om glädjen och muta den med chokald :-)

    SvaraRadera
  8. Marie är mitt namn: Jag försöker njuta men helt ärligt är jag ingen vintermänniska. Men jag försöker :-)

    SvaraRadera