måndag 19 april 2010

En helt vanlig distans

Egentligen skulle jag vara på gymmet och lyfta vikter men idag hade jag stort behov att få komma ut i naturen. Och den närmsta natur jag har med ett par träd i alla fall är Ulvsunda sjön.

Det fick bli dagens runda. Lugnt och behagligt skulle det vara. Bara njuta och låta våren komma in i sinnet.

Lufsade runt pölen och mötte massor med löpare och sprang om några. Vaderna trilskades och gjorde ont. Jag tror att Nike Lunar Elite är lite för hårda och styva och det gör mitt löpsteg en aning för klampigt.

Jag har inte märkt av det tidigare utan det kom nu då vaderna var lite slitna efter helgen. Men det kan ju lika gärna ha hänt med vilken sko som helst.

Så det blev inte helt hundra med njutning idag.

4 kommentarer:

  1. Jag håller med till fullo. LunarElite är hårda och inte alls någon ny favoritsko för mig i alla fall. Upplever både att det är osköna och att jag får ont lite överallt när jag använder dem.

    Nästa gång blir det nog den nya Structure Triax istället som ju nu väger ungefär lika mycket som gamla Zoom Elite...

    SvaraRadera
  2. Tobias: Jag ska ge dem en till chans. Det kan ju vara formen på mig själv. Jag gillade Zoom Eliten mkt.
    Ska kolla in Triaxen och se hur de verkar.

    SvaraRadera
  3. Jag bara älskade mina Zoom Elite som jag hade för ett par år sedan men, som du vet, så funkar inte LunarEliten alls på mig! Fick, precis som Tobias får, ont lite överallt när jag sprang det första och sista passet med dom!
    Har även hört liknande recension från Skåne! "Styva, hårda och osköna skor utan någon löpkänsla alls!"

    Tror inte alls att det är formen på dig utan snarare att skorna inte är någe bra!

    SvaraRadera
  4. Maria: Jag ska ge dem nån chans till annars får jag ge bort dem till bättre behövanden :-) Synd, för Zoom Elite var väldigt trevlig. Nåja, Lunarglidern är bra.

    SvaraRadera