söndag 30 maj 2010

Summering av helgen

Då helgen var späckad med trädgårdsarbete så som blomplantering, gräsklippning och buskklippning blev det lite si och så med löpträningen.

Jag började lördagmorgon med ett 47 minuter distanspass runt Kungsholmen. Dödligt vackert trots mörka moln. De var genomgrå så att det skulle bli åskskurar var det inget snack om, men skulle det räcka ända ut till skärgården där jag skulle befinna mig?

Jodå, visst kom regnet men inte förrän jag var klar med dagens bestyr så det kom väldigt lägligt.

Söndagen blev klippning och läsning i solen det enda som blev gjort. På kvällen efter en del bestyr hemma kom maken och jag ut på en liten runda med 4 stycken backsprint inlagt. Det gick nog inte så snabbt men jag kände mig det. Alltid något.

Jag kom upp i dryga 50 kilometer denna vecka och är nöjd med det även om den alternativa träningen fick stå tillbaka en del.

2 kommentarer:

  1. Blommor? Du tänker bara på utsidan? Har du inte fått upp ögonen för det där med närodlat och obesprutat? Funktionell odling ;-) Lite avis på trädgårdsarbetet, kämpar på med min gräslök på taknocken. Saknar odlingar... :-(

    SvaraRadera
  2. När jag flyttar ut på riktigt ska jag ha massor med land att odla goda grejer i. För tillfället får det bli bärbuskar och kryddor som klarar sig mer självständigt. Själen måste ha sitt också. Så lite hänglobelia och perlargoner blev det i urnorna :-) Det är nåt visst att påta i myllan.

    SvaraRadera