tisdag 17 augusti 2010

Puma Complete Eutopia 2

Jag är väldigt förtjust i Pumas Eutopia-sko och blev glad när jag i vintras fick höra att ryktet om dess död var överdrivet och att det skulle komma en uppföljare.

Dock har det dröjt. Det har dröjt alldeles för länge men nu är den här. Jag har fått ett par i min hand som jag har testat några gånger. Det jag skriver är min egna åsikt och tankar.

Mitt första intryck av skon var att den är ser tyngre ut än den gamla versionen. Men så är inte fallet när jag väger dem i händerna. Nu har jag inga direkta siffror på vikt utan jag har gått på känslan.

Utseendemässigt är det en sko som man vänder sig om efter. Kanske inte för att den är helt snygg utan den syns. Jag associerar med sent 80-tal och hiphop. Tjocka skosnören och svulstig sko.

Men hur känns den då?

Jag springer som på bomull. Det är en helt lätt känsla i steget och jag är lika förtjust i denna sko som den gamla.

Pumas hemsida så är skon i kategorin lättvikt men för mig är det en mängdsko att springa distanspassen i.



8 kommentarer:

  1. Vilken cool sko! Snygg och funktionell= inte direkt vanligt! Grattis till dig som hittat denna sko!

    SvaraRadera
  2. Imelda Marcos hade blivit avundsjuk...om hon såg ditt lager av löparskor :-)

    SvaraRadera
  3. Snygga tycker jag!

    SvaraRadera
  4. Jenny. Tack! Ja den är inte så dum vare sig till utseende och känsla.

    SvaraRadera
  5. Undrar vem? ;-): Nu ska vi inte kasta spjut i radhus.... :-)

    SvaraRadera
  6. Sussie: Du har rätt. Jag känner mig ganska kool i dem.

    SvaraRadera
  7. Carina: Och dessutom sköna att springa i. Ett riktigt kap

    SvaraRadera