lördag 11 december 2010

Jag + snömodd ≠ sant

I torsdagskväll sprang jag mitt första pass på 5 veckor på hemmaplan. Jag följde med tolvans grupp, FK Studenterna, som skulle springa 30 minuter följt av 3 stycken backvarv progressivt. Jag valde att bara göra ett backvarv då jag inte ville springa allt för länge.

Det hade blivit lite varmare (alltså några minusgrader) så saltet hade börjat slå till. Det var alltså moddigt på bra många ställen.

Jag kan kort konstatera att jag var helt slut som artist efter det passet. Jag fick kämpa för varje millimeter. Det är inte kul. Det räcker med att jag är fruktansvärt otränad. Jag behöver inte ett cherry on the top i form av mögel på vägarna.

Nåja, det är bara att bita i det sura äpplet och träna på men det kommer nog bli en hel del annan konditionsträning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar