måndag 21 februari 2011

Återhämtningsvecka

Efter att ha tränat på bra under ett par veckor lägger jag in en snällare vecka med färre kilometer löpning.

Min plan är att köra 3 pass fördelat på tisdag, torsdag och lördag. Det blir 2 stycken kvalitetspass och ett längre distanspass. Jag hoppas på minst 90 minuter men det beror på kyla och liknande.

Där emellan blir det yoga och två styrketräningspass. Yogan kommer jag att tagga ner och köra mer yin-betonat. Alltså vara längre i positionerna och fokusera på andningen. Styrkan fortsätter vara fokuserad på höftens läge och att arbeta bort svanken och ankstjärten.

Jag tjyvstartade min återhämtningsvecka redan igår då det inte blev någon träning alls. Jag var i Sätrahallen och skrev in resultat på killarnas tresteg. Det är kul att vara domare och funktionär.

Och det var väldigt kul att se Angelica Bengtson världsrekord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar