onsdag 16 mars 2011

Igår var jag grym

Det blir ett kort inlägg denna gång. Kan bara konstatera att jag ägde backen igår. Det kändes finfint och jag älskar barmark.

Visst kan tiderna "skyllas" på barmarken men känslan i kroppen var en helt annan än tidigare gånger.

Jag hade tryck.

På 70/20 intervallerna kändes det fint i kroppen och jag kom upp hyfsat. Men de var inte helt perfekta. Och det känns bra. Att det finns mer att ge.

Det är lustigt att medan jag kör mina intervaller så känner jag mig trött men det är inte så att jag ger upp. När sista intervallen var körd igår ville jag bara dö. Illamåendet kom som ett brev på posten. Och det är en skön variant på det.

Då känner jag att jag tagit i ordentligt.

Här kör jag en annan typ av intervall. Cyklar så att jag kan prata i radio och tillkalla läkare, ha lektion eller bara skvallra lite med närmsta grannen (en så där 100 km bort)

2 kommentarer:

  1. Kan det vara avsaknaden av Yoga den här veckan som redan har gett resultat?

    SvaraRadera
  2. Carina: Tyvärr verkar det som att den yoga jag utför är kontraproduktiv för löpningen. Men jag ska backa och testa mig fram och se hur jag ska lösa det. Själen gillar yoga massor. Benen blir tunga

    SvaraRadera