lördag 20 augusti 2011

Orienterare? Jag? Nä!

Jag kom faktiskt ut trots att regnet piskade lockarna ut håret på mig. Planen var att springa en 100 minuter och jag valde att köra längs med Mälaren med start vid Alviks strand.

Det är en helt okej sträcka att använda när jag inte ids åka ut till Lidingö och köra terrängträning där (eller någon annan terrängslinga för den delen) och jag når den hemifrån på ett smidigt sätt.

Jag hade bestämt mig för att tävla mot mig själv idag. Att springa så långsamt jag bara kunde. Tyvärr har jag en tendens att ligga på i lite för hög fart för mitt eget bästa på de pass som inte ska gå så fort.

Hur som, rullade på längs med stranden och fick en hel del backar upp och ner medan jag parerade för rötter och annat otyg. Sen blev det bostadsområde och asfalt men inte hade de plattat ut området när de planlade det. Riktigt fina, sugande historier.

Efter dryga timmen vid Blackeberg blev det dags att vända näsan hemmåt. Och det gick bra till en början. Betade av Judarskogen, Åkeshovs slott, Åkeshov, Brommaplan men sen i höjd med Stora Mossen blev näsan helt klart krokig.

Skulle till Alvik och hade bara behövt springa näst intill 90 grader till höger. Kontrakurs!

Satte av 90 grader vänster mot Ålsten (upptäckte jag sen) och hejdade mig inte förrän jag såg skyltar för ersättningsbussar för spårvägen, som helt klart var placerade åt "fel håll".

Fick tag på en hundägare som visade mig rätt. "Följ bara den här vägen rakt fram så har du Alvik efter en sådär 3 km."

Psykbryt!

Kom i alla fall fram till Alvik och då passet redan blivit 5 kilometer för långt så tog jag tricken hem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar