onsdag 14 december 2011

Runday is Funday

Igår gästade jag Runday och Salomon på deras gemensamma löpträning från Norrlandsgatan.
Det var första gången de samkörde och det var första gången för mig att springa med Runday.

En trevlig tillställning där vi delade in oss i två grupper efter önskad snittfart. Det fanns en tanke på att en grupp skulle köra intervaller i Humlan, men då det bara fanns en intresserad beslutades att alla sprang distans.

Det är bland annat det som är bra med Runday, som vanligtvis har sin träning på måndagar, att de har flera grupper med olika alternativ. En grupp kör intervaller, en kör teknik och den tredje gruppen kör distansträning. Det finns något för alla oavsett erfarenhet eller form.

Jag sprang med maken Per och hans kollega Sofia ut med de andra mot Djurgården och Djurgårdsbrunnskanalen. Jag hade trott att vi skulle ha kört terränglöpning. Jag vet dock inte vad jag fått det i från. Möjligtvis för att Salomon var inblandat. Men jag gillade läget och sprang ett fint återhämtningspass på knappa 50 minuter.

Vill du också prova på? Då går nästa onsdagslöpning den 11 januari klockan 18.


Sofia och Per efter genomfört pass





5:00 per kilometer-gruppen efter passet

1 kommentar:

  1. Fint! Hade inte mina ben känts som superseg kola hade jag hakat på! Shoppade du något efteråt? :-)

    SvaraRadera