onsdag 18 januari 2012

Fartleksstege

Fartlek i stegkonstallation. Lite motsägelsefullt då fartleken bör vara fri och obunden. Men min erfarenhet är att det blir lättare och bättre gjort med uppstyrd variant när man kör i grupp.

Vi  joggade iväg till Hagaparken och satte igång med stegen direkt. Jag vågade inte köra löpskolning med gruppen då jag bedömde risken för skador för hög.

Vi körde kuperat i 2-3-4-5-4-3-2 minuter och avslutade med 4 stycken korta 30 sekunders intervaller. Vilan mellan var jogg i ganska god fart under halva tiden.

Det kändes helt okej i kroppen. Den har varit lite tung och seg den senaste tiden och klippet i steget har lyst med sin frånvaro. Så min förväntning på passet var lågt ställt. Målet var att komma upp i 85% belastning under fartdelarna. Det gick bra och jag var lagom trött efter.

Denna vecka är en återhämtningsvecka så jag kanske hoppar över kvalitetspasset på torsdag och bara kör distans. Men jag får se vad som händer.

Känner mig lite gammal och trött





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar