måndag 16 januari 2012

Mötte våren i Skåne

En liten löptur i bokskogen
I helgen var maken och jag på energiboost-läger. Ett tvåmanna läger där fokuset var på vila, rekreation och mat.

Vi bodde på Häckeberga slott, som jag varmt kan rekommendera. Inte bara för den fantastiskt goda maten och servicen utan även för läget.

Runt husknuten finns det massor med trevliga leder för vandring, cykel eller varför inte löpning. Vi provade på vandringen och löpningen men jag blev bra sugen på att åka ner med min MTB och lära mig cykla. För det var perfekta nybörjarslingor som fanns.

Vädret var toppen med strålande sol som värmde så där marslikt. Det var verkligen vår i luften.




Kvällarna spenderades i matsalen där en 4-rätters middag intogs under kristallkronorna. Kaffet framför brasan var pricken över i och fluffiga täcken och kuddar gjorde mig utsövd.


Nu är jag redo för oxveckorna fram till påsk. Som passeras via Semmelperioden. Kommer inte gå någon nöd på mig.









Kartan måste kollas så vi är på rätt väg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar