lördag 11 februari 2012

Gnisslar och gnäller som en gammal osmord dörr

Vad är det som händer? Ingen aktivitet på bloggen? Inget som händer alls?

Jodå men just nu är det trögt att skriva. Det liksom rullar på och inget sensationellt händer. Förutom sibirienkylan förra helgen som gjorde löpningen extra ljudlig. Det lät som om jag sprang på frigolit. Gnisslade finfint under sulorna.

Men som tur var blev det mildare (om nu minus 10 grader är mildare) så att en farlek i Hagaparken kunde genomföras. Det kändes helt okej även om steget inte var stans högsta och stoltaste.

Jag hade som ambition att denna vecka skulle bli grym. Jag skulle få till massor med löpta kilometer men nånstans i höjd med att en ikealeverans drog ut på tiden, blåste möjligheten och inspirationen all sin väg.

Jag gick all in på temat semlor i stället.Tre glada, florsockerbeströdda finingar på mindre än ett dygn. Jag lever upp till min avatar å det grövsta.

Det blir till att ta mig i mål med stukat självförtroende. Men jag ser verkligen fram emot återhämtningsveckan som kommer.

Nej, vilket dystert inlägg. Så dåligt är det faktiskt inte...eller jo. Modden kommer bli min död. Jag kommer begå självmord om den snart inte försvinner. Jag tar hellre frigolitunderlag om jag inte får välja på barmark.

Tur att skogen finns och dess fina stigar.

Jag är en gnällspik

2 kommentarer:

  1. Kämpa på Ellinor! Du är grym!! Sätt på LMFAO Party Rock Anthem på repeat ett tag så kommer du nog igång :).

    /E

    PS – Vem tycker du gör stans bästa semla?

    SvaraRadera
  2. E: Tack! Spisar LMFAO för fullt.
    Åh, stans bästa semla....Gillar Tösses, Stinas och Vetekattens. Nyfiken på POCK. Men hemlagade är bäst!

    SvaraRadera