onsdag 18 april 2012

Prestation före resultat

Igår tuffade maken, bilen och jag ut till Järfälla OKs klubbstuga vid Granskog.

Det var dags för Motionsorientering och jag hade anmält mig till Öppen 8. Det skulle vara en svart bana (bland de svåraste) men i och med att området är så stigrikt blir det inte riktigt så svårt. Men det gör ju egentligen inget. Det går alltid att hitta vägval som är kluriga om än inte det bästa. Beroende på vad man vill träna på.

Arrangemanget var väldigt rart och gemytligt. Man brukar snacka om att Ultralöpning är så familjärt och trevligt men jag tycker nog att orientering slår det med hästlängder. Det finns alltid tid för snack och trevliga ord på vägen.

För mig så gjorde jag en helt okej prestation även om det inte gav utslag i resultatlistan. Det var en rejäl bom jag hade på kontroll 10 som säkert gav 4 minuter extra tid. Jag har egentligen inget att skylla på förutom att jag ska öva mer på riktning och inte flänga i väg lite på volley.

Fokus, fokus och så lite fokus ska bli min ledstjärna.

Nu har jag träningsvila i ett par dagar. Jag känner att min kropp behöver det. Det har varit lite brist på den punkten på senare tid och det straffar sig med seg kropp.

Kaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar