måndag 16 april 2012

Någon som vill byta vader med mig?

Inte? Häpp.

Idag körde jag morgondagens pass då jag är upptagen med annat. Det var både bra och dåligt.

Det dåliga var farthållningen som jag inte fick till. Det som var bra var att jag kunde linka på mellanjoggen och även stanna  och stretcha utan att känna mig stressad.

Ja men vad gjorde du för pass då, undrar ni kanske.

Ett helt vanligt 6x1000 meters pass. Med 250 meter mellanjogg. Inga krussiduller, inga extravaganser utan ett helt vanligt svenssonpass.

Jag gick ut för hårt och sen var det bara att bita mig kvar. Inte behagligt och inte rätt. Det gav mig bara illamående.

Men dock är jag glad över att det finns lite spritt i benen. De har ju varit så tunga stundtals att jag blivit lätt deprimerad mellan varven. Så trots att hela Stockholms astmakör samlats i mina lungor fick jag till ett pass tillslut.

Fokuset var även idag, som det varit de senaste veckorna, att hitta flyt och inte tappa tekniken för mycket. Och jag tror det har lönat sig för mig att tänka på det. Det känns bättre och bättre i övriga kroppen.

Tempot låg i snitt på 4:11 minuter per kilometer.

Jag och Mia

2 kommentarer:

  1. Byta vader? Jag tror inte att du vill ha mina..... :-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lennart: Ja det verkar nästan vara ett nerköp ;-) Hoppas att du får ordning på dina så att London går som en dans

      Radera