onsdag 30 maj 2012

Hur tänkte jag här??!!

Ibland vill huvudet mer än vad kroppen klarar.

Just för tillfället är jag i grundträningsperiod där jag vill mata många kilometer med styrketräning för benen och en hel del backar och terräng.

Att jag sen får för mig att jag ska springa tävlingsförberedande intervaller är inte speciellt briljant. Jag vet inte hur jag tänkte där men Tolvangruppens träning såg så kul ut på pappret och jag ville testa.

Då gick det som det gick med trötta ben och ett stukat självförtroende. Tanken var tre serier men jag bröt i början av serie två. Det bara fanns inget krut i benen och farterna dalade betänkligt.

Men det är klart. Långpass med slalombacke och obanad terräng i hög fart tar ju ut sin rätt.

Så, det är bara att göra om och göra rätt.

Tröskelintervaller på torsdag får det bli och nästa tisdag kör jag kuperad fartlek.

Ja, så får det bli.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar