onsdag 23 maj 2012

Opp, opp, opp...

...opp på den gryende kärlekens topp, topp, topp....

Inte riktigt så var det i gårkväll när Tolvangruppen samlades för diverse backintervaller.

De som är i tävlingsfas körde korta och rappa backar för att inte tappa styrkan, blandat med korta, snabba och platta intervaller.

Själv körde jag överlånga backintervaller. För mig så blir det överlångt när intervaller uppför är längre än 300 meter.

Jag startade längs nere i gropen vid Ugglevikskällan och sprang cykelbanan upp mot vattentornet. Det blev inte ända upp till tornet utan jag stannade på krönet vid björken.

Fokuset var att känna mig stark, använda rätt teknik och få upp flåset. Snabbheten var inte det viktiga just ikväll.

För ovanlighetens skull hade jag inte riktigt bestämt mig för hur många intervaller jag skulle köra utan jag gick på känsla. Totalt blev det 8 stycken. En jämn och bra siffra och de gick i snitt på 1:49 minuter.

Och hörrni, det är sommar ute. Helt underbart. Som jag har längtat! Äntligen får jag svettas sommar. Alltså att bli riktigt sjöblöt av svett. Så det rinner små floder längs med smalbenen. Låt det fortsätta så här. Jag tror vi alla behöver sol och värme efter den här vintern.

Ut och njut i solen med er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar