fredag 8 juni 2012

Ibland är det bara att göra't

Torsdagkväll var vigt åt att hämta ett fönster i Norrtälje så dagens intervaller blev tvungna att genomföras på lunchen.

Jag ville få till korta intervaller med lite fart bara för att inte klegga ihop för mycket. Ett lunchkort pass vill jag ha. Kom då att tänka på 10x2 minuter med 60 vila mellan i 5kP.

Sagt och gjort, trots lite sega ben och segt huvud joggade jag iväg för att värma upp. Lagom efter drygt 10 minuter hamnade jag på grusvägen mot Rönninge by. Här blir perfekt att köra...trodde jag.

Inget att tveka på även om jag är expert på att skjuta upp intervallerna. Det kan ju finnas ett skosnöre som behöver knytas om, en byxa som måste rättas till eller en tofs som måste justeras. Men inte idag. Det fanns inte tid för det.

Huj i väg. Planen var 3:55 minuter per kilometer. Kraftiga, starka bentag. Hög höft och aktiv fotisättning var dagens mantra. Jag lyckades så pass bra att jag kom in 5 sekunder snabbare. Vilade och iväg igen.

Samma tänk men här dök det upp ett ganska så stort hinder. En hel dagsigrupp! Lyckades kryssa mig mellan barnvagnar, dagisfröknar och halvmänniskor. Pust, med hjärtat i halsgropen hamnade jag i mål. Samma tid som första.

Och så fortsatte det. På nästan varje intervall var det en dagsigrupp på väg till eller ifrån Rönninge bys 4H-gård.

Men jag redde ut situationerna och lyckades, tack och lov, inte ramma ett stakars galonklätt barn.

Men på grund av tidsbrist, ett otyg att man måste jobba, blev det bara 8 intervaller. Men jag är nöjd med det. Och jag känner mig faktiskt ganska så stark. Benen är med, dock behöver kondisen komma upp ett par snäpp för att matcha dem.

Fila, fila, bygga, bygga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar