onsdag 25 juli 2012

En trippel

Igår tränade jag tre gånger. Och det bara för att jag inte kunde låta bli. Inte helt optimalt men skönt för själen.

Det började på morgonen då jag hade en fototur runt holmen.

Njöt av sommaren, solen och värmen.

Sprang in på Krillan och hittade något väldigt rart.

Någon odlar grönsaker i blomlådorna vid målet!



Här är det timjan och en stor salvia
Helt underbart! Helt rätt!

En fin blandsallad och backtimjan.
Fnissandes fortsatte jag runt i parken och sen upp mot Konradsberg och en liten kortis i Rålis.

På kvällen hade orienteringsklubben en träningstävling vid Månzastarten och det passade yppeligt då Tolvangruppen skulle köra snabbdistans där.

Så först en liten tur i skogen för att leta skärmar. En lagom svår bana som mätte 4,9 kilometer fågelvägen. Det tog mig drygt 52 minuter då jag missade lite smått på ett par ställen samt letade febrilt efter en kontroll som någon hästvän flyttat på.

Ja, kontrollen skulle ha suttit i en hästhage men på kartan ska det inte finnas någon hage där utan bara skog. Kan man bara sätta upp en hage lite hur man vill?

Nåja, det var trevligt att snacka med klubbkompisarna i väntan på gruppen.

Då blev det åka av. Jag nöjde mig med 10 minuter tröskelträning men kände att farten inte var så farlig utan det skulle gått med 10 minuter till. Dock ville jag inte utmana kroppen för hårt så här första riktiga träningsveckan.

Men vad kantigt det kändes efter skogslöpningen. Även om det är lättare på slät mark så är det mer motstånd på något sätt. Lite spännande hur olika det är de olika löpvarianterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar